Lear en las Catedrales
Shakespeareren obraren entsegu-prozesuan murgilduta dagoen aktore batek memoria-galerari aurre egin behar dio, testua interprete-ibilbide luzeko bere bizi-esperientziaren oroitzapenekin ordezkatuz. Lanak aurrera egiten du ahanzturan desagertzeko joera duen memoriaren puzzlea osatuz, kapak gehituz, batzuk aktorearen errealitateaz eta bizipenez eginak eta beste batzuk fikzioz eginak, bere ibilbidean zehar interpretatutako pertsonaiena, errealitatearen eta irudimenaren arteko oreka delikatuan, publikoari antzerkiaren zirrikituak erakutsiz, gorputz eta ariman bizitako lanbide baten trikimailuak.
Obra Cuaderno de Nueva York de Hierro liburuko «Lear en los claustros» olerkian oinarritzen da.
Una actriz en pleno proceso de ensayo de la obra de Shakespeare se enfrenta a la pérdida de memoria supliendo el texto con recuerdos propios de su experiencia vital en su larga carrera de intérprete. La obra avanza armando el puzle de una memoria que tiende a desvanecerse en el olvido, añadiendo capas, unas hechas de realidad y vivencias de la actriz y otras hechas de ficción, la de los personajes interpretados a lo largo de su carrera, en un delicado equilibrio entre lo real y lo imaginario, mostrando al público los entresijos del teatro, los trucos de un oficio vivido en cuerpo y alma.
La obra se inspira en el poema “Lear en los claustros” del Cuaderno de Nueva York de Hierro.
Ábrego Producciones
Espainiako iparraldeko Kantabriako herri txiki batean kokatutako nazioarteko bokazioa duen konpainia. Munduko hainbat lekutatik etorritako talde eta artistekin lankidetzan egindako proposamenak bost kontinenteetan banatutako berrogeita hamar bat herrialdetako agertokietan aurkezten dira erregularki.
Maria Vidalen eta Pati Domenechen «Proiektu eszenikoa, pertsonala eta hil edo bizikoa» definitzeko beharrari erantzuteko sortu da konpainia. Izan ere, hogei urte baino gehiago daramatzate mundu osoko agertokietan, etika eta estetika konprometituko ikuskizunekin, balioak sustatuz eta inor axolagabe uzten ez duten kausak defendatuz.
Haren keinuek, ahotsek, testuek eta proposamenek Frantziako, Italiako, Armeniako, Arabiar Emirerrietako, Bulgariako, Ukrainako, Portugalgo, Suitzako, Finlandiako, Suediako, Alemaniako, Austriako eta AEBetako antzokiak bete dituzte, baina baita Bosniako plazak eta errefuxiatu-esparruak, Brasilgo kultura-zentroak eta auditorioak, Ekuadorko fundazioak edo ekitaldi-aretoak, Kubako, El Salvadorko, Guatemalako, Honduraseko, Nikaraguako, Costa Ricako, Argentinako, Txileko, Uruguaiko, Mexikoko edo Boliviako antzoki publikoak, Espainiak Sahara hegoaldeko Afrikan dituen enbaxaden mendeko anfiteatroak, Egiptoko, Jordaniako edo Marokoko Cervantes zentroak, eta Espainiako hiri eta herri gehienak.
Compañía de vocación internacional radicada en una pequeña localidad de Cantabria en el norte de España.
Sus propuestas, realizadas en colaboración con grupos y artistas procedentes de diferentes partes del mundo, se presentan regularmente en escenarios de una cincuentena de países repartidos por los cinco continentes.
La compañía nace para dar respuesta a la necesidad de definir “El proyecto escénico, personal y vital” de María Vidal y Pati Domenech, quienes llevan más de veinte años recorriendo escenarios de todo el mundo, con espectáculos de ética y estética comprometida fomentando valores y defendiendo causas que a nadie dejan indiferentes.
Sus gestos, sus voces, sus textos y sus propuestas han llenado teatros de Francia, Italia, armenia, Emiratos Arabes, Bulgaria, Ucrania, Portugal, Suiza, Finlandia, Suecia, Alemania, Austria, EEUU, pero también plazas y campos de refugiados de Bosnia, centros culturales y auditorios de Brasil, fundaciones o salones de actos de Ecuador, teatros públicos de Cuba, El Salvador, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Argentina, Chile, Uruguay, México o Bolivia, anfiteatros dependientes de las embajadas de España en el África subsahariana, centros Cervantes de Egipto, Jordania o Marruecos, así como de la mayoría de las ciudades y pueblos de España.
.