Abre las cortinas
Esperimentatzeak, tratu txarren giroan bizitzeak antsietate handia eragiten dio emakumeari, asaldura psikosomatikoak; sentimendu depresiboak, disfuntzio sexualak, mendekotasun-jokabideak, harreman pertsonaletan zailtasunak, egoera kudeatzeko ezintasuna, autoestimua erabat deuseztatzea eta kentzea. «Abre las cortinas» txotxongilo hibridoa eta antzezle bat dituen pertsona bakarreko antzezlana da. Hogeita hamar minutuko antzezlanak protagonistaren bizitzaren behatxulora begiratzeko aukera ematen dio publikoari, eta egunero eta gauero bere buruarekin eta bere pentsamenduekin bakarrik dagoen gela bateko bakardadean harrapatzen duten autozigorra, mina, amorrua, pena, etsipena eta nekea ikusteko aukera. Autoestimu txikia, autoirudi txikia, motibaziorik eza, segurtasunik eza, gutxiagotasun-sentimendua, irteteko eta geratzeko gogoa, nahi bat da, eta ezin dut, ezin dut eta ez dut nahi.
«Ireki gortinak» esaten du bere kontzientziarekin bakarrik geratzen den uneaz. «Tratu txarrak jasaten dituen emakumearen sindromea» aipatzen du
Experimentar, vivir en un ambiente de maltrato provoca en la mujer un alto nivel de ansiedad, alteraciones psicosomáticas; sentimientos depresivos, disfunciones sexuales, conductas adictivas, dificultades en sus relaciones personales, incapacidad para gestionar la situación, anulación y el despoje total de su autoestima.
«Abre las cortinas» es una obra teatral unipersonal con marioneta híbrida y una actriz. La obra de treinta minutos ofrece al público la posibilidad de asomarse a la mirilla de la vida de la protagonista y contemplar el autocastigo, el dolor, la rabia, la pena, la desesperanza y la fatiga que la asolan cada día y cada noche y la invaden, desde la soledad de una habitación donde se encuentra sola con ella misma y sus propios pensamientos.
Baja autoestima, baja autoimagen, desmotivación, inseguridad, sentimiento de inferioridad, ganas de salir y quedarse, es un quiero y no puedo es un puedo y no quiero. «Abre las cortinas» habla del momento en el que ella se queda sola con su conciencia. Habla del «Síndrome de la mujer maltratada»
Dora Galvez
Berdintasuneko eta genero-indarkeriako hezitzailea. Indarkeria Estetikoaren
aurkako Elkartea emakumeentzat. Aktorea. Idazlea. Dora Galvez Ecijan jaio zen, Sevillako herri bero batean. Gasteizen bizi da duela urte askotatik..
Gizarte-aktorea eta genero-berdintasuneko hezitzailea da. Betidanik izan du mundu patriarkal honetako emakumearen historia ezagutzeko kezka. Horren ondorioz, «Tximeleta Helburua» edo «Nire ama mimatzen da» bezalako gizarte-proiektuak garatu zituen. Proiektu horien helburuak emakumea aktibatzea, indartzea, ahalduntzea eta hazten laguntzea dira..
Gaur egun hegoz beteta dago, baina harriz ere bai. Gaur egun bizitzaren kapritxoetatik bizirik ateratzen den emakumea da, liburu honetan hitzen itxura hartzen duten ustekabeko esperientzia eta biraz betetako bizitza. Bira horietako batek bizi garen sistema sexistaren preso bihurtu zuen. Bere emakume buru soilak bizirik dirauen emakume bat bihurtu du, zuzenetik ihes egitea lortu eta «ileetatik» aktibista bihurtu duena..
Publikoa: 18 urtetik aurrera.
Educadora en Igualdad y Violencia de Género. Asociación Contra la Violencia Estética hacia las mujeres. Actriz. Escritora.
Dora Gálvez nació en Écija, un caluroso pueblo de Sevilla, afincada en Vitoria-Gasteiz desde hace muchos años.
Es actriz social y educadora en Igualdad de Género. Desde siempre ha tenido inquietud por conocer la historia de la mujer en este mundo patriarcal. Esto la llevó a desarrollar proyectos sociales como «Objetivo Mariposa» o «Mi mamá se mima», cuyos objetivos son activar, potenciar, empoderar a la mujer y ayudarla a crecer.
Hoy es una mujer llena de alas, pero también de piedras. Hoy es una mujer superviviente de los caprichos de la vida, una vida llena de experiencias y giros inesperados que toman forma de palabras en este libro. Uno de esos giros la convirtió en presa del sexista sistema en que vivimos. Su calva femenina la ha convertido en una superviviente que ha logrado escapar de las garras de lo correcto y la ha convertido en una activista «por los pelos».
Público: A partir de 18 años.